Vanliga frågor
inför besöket

Här får du svar på de vanligaste frågorna du som besökare kan ha inför ditt besök.

Finns det parkering? Vad kostar det?

Vi erbjuder 89 parkeringsplatser, både utomhus kring hotellet och i några eget garage. Mellan 11.30-14.00 är det fri parkering och övrig tid kostar det pengar att parkera. Man kan antingen köpa ett parkeringstillstånd i receptionen, eller använda Easypark appen för att betala sin parkering. Parkering i garage sker via receptionen.

Vi har åtta parkeringsplatser med laddstolpar för elbilar och laddhybrider. Priset är 180kr/dygn och laddning sker via appen Waybler med områdeskod 7826. Priset för laddning är 7:- per kWh.

Läs mer om parkering och priser

Ingår badrockar och tofflor på rummet?

Ja, badrockar och tofflor ingår i samtliga av våra rumstyper.

När är poolen öppen?

Poolen är uppvärmd och öppen mellan klockan 7.00 och 21.00 året runt. Barn är välkomna att bada i poolen alla dagar fram till klockan 12.00, därefter är åldersgränsen 16 år.

Just nu genomför vi uppgraderingar på taket och under oktober månad är vår rooftop pool öppen endast fredag-söndag. Vi ser fram emot att visa dig slutresultatet och tackar för ditt tålamod. För frågor och funderingar är du varmt välkommen att kontakta oss på reservations@thewineryhotel.se eller ring +46 (0) 8 14 60 00.

Kan vi bada i poolen utan att bo på hotellet?

Nej. Poolen är enbart till för gäster som bor på hotellet.

Läs mer om poolen

Kan vi njuta av takterassen utan att bo på hotellet?

Ja, du som extern gäst är också varmt välkommen att besöka takbaren.

Som hotellgäst, kan man boka plats på takterrassen?

Nej tyvärr kan borden inte bokas på taket. Om man är en grupp som önskar ett privat event på taket går det bra att göra en förfrågan genom att skicka ett mail till oss på

reservations@thewineryhotel.se

Hur fungerar det om det redan är fullt och man har bokat rum? Har ni ett system för det?

Om vi uppnått det maxantal gäster som kan vara på taket samtidigt har vi ett kösystem. Vår ansvarige takvärd ringer upp er när det är er tur att komma in. På så sätt kan ni njuta av ett glas vin i lobbyn eller på rummet medan ni väntar.

Serveras det mat på taket?

På taket serveras utvalda drinkar, öl, cider, goda alkoholfria drycker, snacks och lättare mat. När takbaren inte är öppen finns dryck att köpa i vinbaren i lobbyn samt mat att köpa som takeaway från restaurangen på våning 1.

Får vi ta med oss egen mat och dryck upp till taket?

Nej, det är inte tillåtet.

Vilken tid är frukosten?

Frukosten serveras mellan 06.30-10.00 på vardagar, och 07.30-11.00 på helger. Under längre lov och under sommaren serveras frukosten på helgtider. Frukosten serveras i Terreno Kitchen som ligger på våning 1, en trappa upp från receptionen.

Vilken tid är incheckning / utcheckning?

Incheckning sker från klockan 15.00 och utcheckning sker senast klockan 12.00.

Får man ha med hund på hotellet?

Hundar är välkomna att följa med på särskilda rum.

Läs mer om husdjur på hotell

Finns det gym?

Ja, vårt gym finns på plan -1. Här finns träningsmaskiner och fria vikter. Om du vill ta en löprunda utomhus finns fina sträckor i Hagaparken och runt Brunnsviken ett stenkast från hotellet.

Läs mer om gymmet

Vad finns det att göra i närområdet?

The Winery Hotel är en perfekt utgångspunkt för en aktiv semester. Hyr en SUP-bräda eller en kanot, låna en cykel eller besök närliggande badplatser och trädgårdar. Fråga oss i receptionen vid ankomst så ger vi dig all information du behöver.

Läs mer om en aktiv semester på The Winery Hotel

Hur tar man sig enklast till er?

Det finns flertalet sätt att ta sig till The Winery Hotel med bil, buss, pendeltåg och tunnelbana.

Se vägbeskrivningar för olika färdsätt

Finns det laddstolpar för elbil?

Ja, vi har åtta parkeringsplatser med tillhörande laddstolpar för elbil.

Läs mer om parkering

Vad är det för skillnad på rummen?

Vi har 184 hotellrum uppdelade i tre olika rumskategorier beroende på storlek och vad som ingår i rummen.

Se skillnaden på de olika rummen

NB: Vi förbehåller oss för eventuella ändringar i rutiner och regler beroende på läge och möjligheter.

Kan jag betala med kontanter hos er?

Vi är ett kontantfritt hotell men tar givetvis emot alla vanliga betal- och kreditkort.

Efter besöket:

Jag glömde en sak på rummet, kan ni hitta den till mig?

Det hoppas vi! Fyll i information om det du tappat bort i formuläret Lost & Found så gör vi vårt bästa för att det ska komma tillrätta.

Har du fortfarande en fråga?

Ingen fara - vi finns här för att hjälpa dig!
Ring oss på 08-14 60 00 eller se fler kontaktuppgifter

Boka mat & dryck

Boka bord
Boka vinprovning

Köp Presentkort

Köp ett presentkort

Boka guidad tur i vineriet

I vårt vineri kan du följa den nyplockade druvans resa till färdigt vin. Gå en guidad tur i vårt vineri och provsmaka vårt egna vin, Winery Red.

Läs mer & boka