Vanliga frågor
inför besöket

Här får du svar på de vanligaste frågorna du som besökare kan ha inför ditt besök.

Finns det parkering? Vad kostar det?

Vi erbjuder 128 parkeringsplatser, både utomhus kring hotellet och i några eget garage. Mellan 11.30-14.00 är det fri parkering och övrig tid kostar det pengar att parkera. Man kan antingen köpa ett parkeringstillstånd i receptionen, eller använda Easypark appen för att betala sin parkering.

Läs mer om parkering och priser

Ingår badrockar och tofflor på rummet?

Badrockar och tofflor ingår i rumstyperna Deluxe & Superior. Bor man istället i ett rum av typen Standard där det inte ingår, går det bra att hyra badrockar och tofflor i receptionen.

När är poolen öppen?

Poolen är uppvärmd och öppen mellan klockan 9.00 och 21.00 året om.

Kan vi bada i poolen utan att bo på hotellet?

Nej. Poolen är enbart till för gäster som bor på hotellet.

Läs mer om poolen

Kan vi njuta av takterassen utan att bo på hotellet?

Nej. På grund av det rådande läget med påföljande restriktioner är takterassen enbart tillgänglig för gäster som bor på hotellet i år.

Läs mer om hur vi hanterar Covid-19

Kan man köpa dagspass/inträde till takterrassen?

Nej. för att få tillgång till takterrass och pool behöver man vara övernattande hotellgäst.

Som hotellgäst, kan man boka plats på takterrassen?

Nej.

Hur fungerar det om det redan är fullt och man har bokat rum? Har ni ett system för det?

Om vi uppnått det maxantal gäster som kan vara på taket samtidigt har vi ett kösystem. Vår ansvarige takvärd ringer upp er när det är er tur att komma in. På så sätt kan ni njuta av ett glas vin i lobbyn eller på rummet medan ni väntar.

Serveras det mat på taket?

Ja, det finns snacks och pizza att köpa under de tider som takbaren är öppen. När takbaren inte är öppen finns dryck att köpa i vinbaren i lobbyn samt mat att köpa som takeaway från restaurangen på våning 1.

Får vi ta med oss egen mat och dryck upp till taket?

Nej, det är inte tillåtet.

Vilken tid är frukosten?

Frukosten serveras mellan 06.30-10.00 på vardagar, och 07.30-11.00 på helger. Under längre lov och under sommaren serveras frukosten på helgtider. Frukosten serveras i Winery Kitchen som ligger på våning 1, en trappa upp från receptionen.

Vilken tid är incheckning / utcheckning?

Incheckning sker från klockan 15.00 och utcheckning sker senast klockan 12.00.

Får man ha med hund på hotellet?

Hundar är välkomna att följa med på särskilda rum.

Läs mer om rum för speciella behov

Finns det gym?

Ja, vårt gym finns på plan -1. Här finns träningsmaskiner och fria vikter. Om du vill ta en löprunda utomhus finns fina sträckor i Hagaparken och runt Brunnsviken ett stenkast från hotellet.

Läs mer om gymmet

Hur tar man sig enklast till er?

Det finns flertalet sätt att ta sig till The Winery Hotel med bil, buss, pendeltåg och tunnelbana.

Se vägbeskrivningar för olika färdsätt

Finns det laddstolpar för elbil?

Ja, vi har fyra parkeringsplatser med tillhörande laddstolpar för elbil.

Läs mer om parkering

Vad är det för skillnad på rummen?

Vi har 184 hotellrum uppdelade i tre olika rumskategorier beroende på storlek och vad som ingår i rummen.

Se skillnaden på de olika rummen

NB: Vi förbehåller oss för eventuella ändringar i rutiner och regler beroende på läge och möjligheter.

Har du fortfarande en fråga?

Ingen fara - vi finns här för att hjälpa dig!
Ring oss på 08-14 60 00 eller se fler kontaktuppgifter

Boka rum

Boka guidad tur i vineriet

I vårt vineri kan du följa den nyplockade druvans resa till färdigt vin. Gå en guidad tur i vårt vineri och provsmaka vårt egna vin, Winery Red.

Läs mer & boka