Information gällande Covid-19

Vi får just nu många frågor rörande Coronaviruset Covid-19. Läs svaren på de vanligaste frågorna och tveka inte att höra av dig om du vill veta mer.

Du kan också chatta med oss eller ringa oss på 08-14 60 00

Har hotellet öppet som vanligt?

Ja, vi håller öppet. Hjärtligt välkommen!

Har ni vidtagit åtgärder?

Ja det har vi. För att på bästa möjliga sätt minska smittspridningen har vi vidtagit följande åtgärder:

  • All personal har fått instruktioner i hur de bäst ska hantera den aktuella situationen och undvika smitta, allt enligt Folkhälsomyndighetens rekommendationer.
  • All personal uppmanas att tvätta händer och använda handsprit så ofta som möjligt, samt stanna hemma vid minsta symptom på sjukdom.
  • Hissknappar, betalningsterminaler, stolsryggar, dörrhandtag och andra utsatta ytor tvättas och desinficeras kontinuerligt flera gånger varje dag.
  • Rum och offentliga ytor städas med omsorg och noggrannhet.
  • Kökspersonal följer gängse rutiner för hygien, precis som vanligt.
  • Vi värnar om våra gäster och medarbetare och följer noggrant utvecklingen av hälsomyndighetens rekommendationer och uppdaterar våra rutiner utifrån dessa för att göra vår del i att begränsa smittspridningen.

Hur har ni anpassat er för att underlätta social distansering?

Våra lokaler är stora och luftiga och vi har anpassat oss för att vår gäster på bästa sätt ska kunna röra sig fritt utan att komma för nära andra gäster. Vi har till exempel plockat bort platser i restaurangen och tar in ett mindre antal sittande gäster. Borden är utplacerade så att man sitter mer utspritt i lokalen. Möten kan bokas i stora lokaler och vi erbjuder två lokaler för priset av en för att ge mötesgästerna den distans de behöver. Vinprovningar anordnas i små grupper och dukas upp på ett sätt så att deltagarna sitter minst en meter från varandra.

Kan vi bada i poolen?

Ja, poolen är öppen. Det finns, enligt Folkhälsomyndigheten, inget som tyder på att Coronavirus smittar via bassängvatten då Covid-19 viruset dör i kontakt med klorerat vatten. Vi har ökat klorhalten i poolen för att vara på den säkra sidan, en ökning som inte har några negativa effekter på hälsan. Vi har dessutom väl fungerande rutiner för städning och rengöring. Vattnet filtreras, vi kontrollerar vattenkvaliteten och säkerställer dess höga kvalitet genom att vattenprover regelbundet skickas till ett laboratorium.

Behöver jag vara orolig inför min vistelse?

Vi hanterar alla oro på olika sätt. För vissa är en avkopplande hotellvistelse det bästa de kan göra just nu, för andra är det inte så. Vi vill att du ska känna dig trygg och njuta av din vistelse hos oss.

Har restaurangerna öppet?

Vi har en av våra två restauranger öppen för lunch och middag och där finns mat som inspireras av båda restaurangernas kök. Ni kan alltså fortfarande njuta av både italienska delikatesser och mat i perfekt kombination med gott vin.

Läs mer om Winery Kitchen

Kan jag köpa take-away?

Javisst, det går alldeles utmärkt. Ring och beställ på 08-14 60 95. Maten hämtas upp via huvudingången på hotellet, en våning upp.

Läs mer och se menyn

Hur är det med takbaren?

Terrassen är öppen och tillgänglig för alla våra hotellgäster. På grund av rådande restriktioner kan vi vara max 80 personer i taget på taket. Det betyder att ni kan bli ombedda att återkomma vid ett senare tillfälle om vi uppnått den maxgränsen. När takbaren är öppen, för att underlätta social distansering, sker servering vid borden. Takbarenär i första hand tillgänglig för hotellets gäster. Externa gäster kan i nuläget njuta av ett glas vin på taket enbart de dagar då vi har låg beläggning på hotellet. Vanligtvis måndag - torsdag. Läs mer och se takbarens öppettider här.

Hur serverar ni er frukost?

Vi har anpassat vår frukostservering på följande sätt:

  • Vi dukar ut bestick, kaffekopp och vattenglas på borden
  • Vi har tagit bort och glesat ut borden för ökad social distansering
  • Vissa pålägg finns att tillgå i portionsförpackningar
  • All personal som hanterar mat använder handskar och vi är alla noga med vår handhygien
  • Ingen går till jobbet med minsta sjukdomssymtom

För oss som företag – vad kan ni erbjuda för anpassningar?

Vi är anpassningsbara och erbjuder det ni efterfrågar i största möjliga mån. Till exempel så kan ni få måltider serverade i separata rum. Istället för buffé serveras allt på tallrik. Dessutom kan ni få frukost i färdigpackade påsar. Vi har flera rum för mindre möten som även passar för videomöten med kollegor på annan ort eller i andra länder. För de som vill finns även möjligheten att hyra ett eget våningsplan eller hela anläggningen. Är ni ett företag i närområdet och vill ha lunchen utkörd till kontoret? Kontakta oss så löser vi det!

Telefon: +46 8 14 60 00
E-post:
reservations@thewineryhotel.se

Kan jag omboka eller avboka min vistelse?

Vi följer de avbokningsregler som avtalats vid bokningstillfället. Om ni har bokat direkt via oss, d.v.s. gjort en bokning på vår hemsida och vill omboka eller avboka på grund av Covid-19 så ber vi er att vänligen kontakta oss. Antingen via mail eller telefon.

Telefon: +46 8 14 60 00
E-post:
reservations@thewineryhotel.se

Boka rum

Boka guidad tur i vineriet

I vårt vineri kan du följa den nyplockade druvans resa till färdigt vin. Gå en guidad tur i vårt vineri och provsmaka vårt egna vin, Winery Red.

Läs mer & boka