​The Winery Hotel nominerade i Nordic Digital PR Awards

The Winery Hotel är nominerade i Nordic Digital PR Awards i kategorin ”PR Personality of the Year”. Att bli nominerad för ett pris för att få göra det man tycker är det roligaste som finns är fantastiskt, menar Sarah Djerf som är den som nominerats för priset.  

I dag presenterades de nominerade i Nordic Digital PR Awards och The Winery Hotel är en av de sex som har chans att vinna i kategorin ”PR Personality of the Year”. Den kategorin hyllar det företag som gjort störst intryck i pressen med fokus på hur kraftfull en engagerande kommunikatör kan vara. 

Det är Sarah Djerf, vingårdsarbetare och marknadschef på The Winery Hotel som nominerats för priset. Hon började på hotellet i september 2017 och har sedan dess jobbat för att sätta The Winery Hotel och den toscanska vingården Terreno på kartan. 

– Att bli nominerad för ett pris för att få göra det man tycker är det roligaste som finns är fantastiskt, säger hon. 

Sarah Djerf jobbade tidigare som journalist med vin som specialområde med framförallt Bonnier Magazines & Brands som uppdragsgivare. Innan dess bodde hon elva år i Florens i Italien där hon, utöver att utbilda sig inom journalistik och marknadsföring, jobbade på både en vingård med marknadsföring och på ett presskontor med mat- och vinevenemang som specialitet. 

– När jag började på The Winery Hotel var det som att jobbet var gjort för mig, allt stämde, resten har gått av bara farten, säger hon. 

The Winery Hotel har egen vintillverkning i lobbyn och är mer av en vingård än ett hotell i den traditionella meningen. Alla är vingårdsarbetare oavsett arbetsuppgift och hantverket bakom en flaska vin genomsyrar all aktivitet på hotellet.

Den toscanska vingården Terreno hör samman med The Winery Hotel genom familjen Ruhne som är delägare i hotellet. De har gjort vin på Terreno sedan 1988 och den toscanska känslan genomsyrar allt även på den urbana vingården i Stockholm. 

– Konceptet vinhotell tillsammans med den stadiga basen av vinkunskap som trettio år av vintillverkning ger gör The Winery Hotel till den ultimata platsen att berätta om.

Den första riktiga PR-boosten fick hotellet när vinet kopplades samman med yoga på ett helt nytt sätt i sinnesmeditationen ”Pop your senses” som nu är ett stående moment i de yogahelger som kontinuerligt anordnas på The Winery Hotel. Flera stora tidningar plockade upp nyheten och den spred sig långt och snabbt. Därefter har nyheterna avlöst varandra i en strid ström av positiv uppmärksamhet. 

Kulmen nåddes under sommaren 2018 när The Winery Hotels rooftop listades som en av världens bästa i Forbes Magazine, en nyhet som hade letat sig vidare från det egna nyhetsrummet via tips från Svenska Dagbladet till den välrenommerade amerikanska tidningen. 

– Det blev en buzz utan dess like. Jag tror att alla stora tidningar plockade upp det och flera internationella tidningar publicerade även listan från Forbes. På plats resulterade det här i en rekordsommar på ett aldrig så välfyllt tak.

Under 2018 tog Sarah Djerf även över en del PR arbete för den toskanska gården Terreno och dess viner. Något som fört de båda varumärkena närmare varandra.

– Jag är tacksam över att ha möjligheten att jobba med två så kvalitativa varumärken som, trots att de är väldigt olika på många sätt, lyfter och förstärker varandra. 

Utöver Sarah Djerf är fem personligheter nominerade i kategorin PR Personlity of the Year: Hanna Holfve på Clarion Hotel Amaranten, Anders Thorén på Löfbergs, Lasse Sandaker-Nielsen på Norwegian Air Shuttle, Anna Hartung på Skövde Kommun och Morten Christiansen på Tre. 

De nominerade i de olika kategorierna i Nordic Digital PR Awards kommer nu att granskas av en extern jury samt analyseras och utvärderas på den data som finns tillgänglig. Vinnarna presenteras den 28 mars 2019.

Boka rum

Boka guidad tur i vineriet

I vårt vineri kan du följa den nyplockade druvans resa till färdigt vin. Gå en guidad tur i vårt vineri och provsmaka vårt egna vin, Winery Red.

Boka nu